well show me the way to the next whiskey bar

Temat: blacha
Użytkownik "Sebastian Piotr Jasielski" <dar-se@home.plnapisał w wiadomości Witam,wyzej jest temat o stali, przejzalem owe linki lecz nigdzie nie moge znalezc blachy trapezowej, takiej zeby polozyc na budynek. Ciekaw jestem czy jest ona tansza? z gory dzieki blachodachówka (metaloczerepica) kolorowa prod. ua. kosztuje ok. 38uah za metr kw. na targu budowlanym w Nikolajewie.trapezowa jest tańsza o kilka hrywien. niestety nadal najtańszy jest eternit, ale coraz czesciej widzi sie porządne dachy :) waldemar
Źródło: topranking.pl/1185/blacha.php



Temat: dach mansardowy
powiedział 10 tys., a    przy gotowcach za 1300-1700 pln wydaje się, że chce dużo 2. czy Twój dach mansardowy jest dwu czy czterospadowy? 3. czy poddasze jest dobrze doświetlone? 4. dlaczego wybrałeś gonty bitumiczne, a nie blachę lub dachówkę- koszty,    trudność położenia czy coś jeszcze? Nie rezygnuj z takiego dachu :-) Dzięki za wsparcie, bo mąż ma pokusę pójścia na łatwiznę i zrobienia dachu dwuspadowego, więc w walce o mansardowy muszę mieć jakieś argumenty poza tym, że taki jest najpiękniejszy.  Ania
Źródło: topranking.pl/1558/dach,mansardowy.php


Temat: Blachodachowka - jakiej firmy polecacie.
Dobrze jest wziac najpierw dobrego poleconego dekarza. Obejzy wiezbe i powie czy wytrzyma. Wedlug mojego czy blacha, czy dachowka to niewielkie statyczne obciazenie snieg zalegajacy na dachu to dopiero obciazenie. Koszt polozenia blachy czy dachowki (Lindab/ Rouben) jest podobny Przy dachu ktory ma duzo zalaman kopertowych dachowka jest lepsza bo odpadow z balch moze byc i 30%. Lukasz Kieniewicz Mi tez tak ... na calym dachu na obciazenie :-) Pozdrawiam Dlugi
Źródło: topranking.pl/1558/blachodachowka,jakiej,firmy,polecacie.php


Temat: Położenie dachówki - ile kosztuje?
Mam do położenia dachówkę ew.blachodachówkę. Powierzchnia prostego dachu dwuspadowego 75mkw. Ile trzeba u was wydac dla fachowców? Jako ze mam dobrych znajomych w tej branzy: cena krycia w okolicach Warszawy to 12 zl/m^2, w okolicy Siedlec 8 - 10/m^2. Zdazaja sie nie lubiani szalency robiacy po 6zl. Cena obejmuje krycie blacha dachowkowa 1m^2 dachu. Do tego trzeba doliczyc obrobki blacharskie w tej samej cenie za 1m biezacy, zwykle to wartosc zblizona do ilosci metrow kwadratowych dachu. Montaz i obrobka okien dachowych, wylazow i kominow. Kwoty stale za 1 sztuke. Zatem koszt krycia w najdrozszym przypadku chyba z rynnami to: 24zl/m^2 dachu plus kominy, okna i wylazy pewnie po 150 - 200 zl/szt. O kosztach rozmawialem w sobote, wiec ceny aktualne na dzis. Pozdro.. TK...
Źródło: topranking.pl/1558/polozenie,dachowki,ile,kosztuje.php


Temat: Blacha tytanowo - cynkowa czy dachówka?
Ja właśnie położyłem blachę TC na dach - z tym, że u mnie dużą rolę odgrywały walory estetyczne. Dach ma ok. 275 m2, robocizna kosztuje mnie ok 18 tys. (jakbyś chciał wiedzieć dokładnie to muszę zerknąć w papiery). Blacha położona jest tak jak na Twoim domku, długimi pasami. Wygląda bardzo ładnie! Co do dekarza to też mam rewelacyjnego, z Wa-wy; z tym,...
Źródło: topranking.pl/1559/blacha,tytanowo,cynkowa,czy,dachowka.php


Temat: Nowy na grupie z prośbą o poradę
Tomek napisał(a): | Ten cieknacy dach to troche zle wrozy. Nie nie, nie do końca się zrozumieliśmy. On jeszcze nie cieknie i na poddaszu żadnych sladów przecieków nie widać. Zafoliowane są pierwsze 2 od góry rzędy dachówek, ze względu na to, że poprzedni właściciele dogadali się z sąsiadem jak robił dach i wymieniali kalenice (o ile się nie mylę tak się nazywa deska na samym szczycie dachu) i juz im się tych dachówek nie udało dokładnie tak założyć jak leżały wiec zafoliowali dla pewności. Toby sie nie bawil  koszty i zostawil te dachowke, bo na 1000% dachowka jako taka jest duzo lepsza niz blacha, a jesli jest to dachowka, ktora masz to jest na 10000% lepsza od blachy, ktora trzeba kupic ;o) 1m2 zdjecia dachowki i polozenia blachy to bedzie kosztowac. Dogadanie sie z sasiadem i dekarzami i wykonczenie kalenicy (poprawienie gosiarow), dorobienie tego kawalka plaskiego (zalezy jak bardzo plaski), razem z dachowka na ten...
Źródło: topranking.pl/1559/nowy,na,grupie,z,prosba,o,porade.php


Temat: Dach - Pod deskowanie i papę dawać folię?
Sprawa nie jest taka prosta. -    Należy ograniczyć napływanie wilgoci do wełny a więc paroizolacja pod wełną! -    20 cm wełny będzie raczej za mało, położenie 25 cm, jeżeli krokwie pozwolą, to realnie tylko większy koszt wełny, robocizna taka sama a oszczędność energii o ok. 25%. Ewentualnie można nabić na krokwie kontrłaty. -    Deskowanie nawet pod papę należy wykonać ...    W sytuacji docelowej należy zapobiec zawilgacaniu wełny przez wilgoć wykraplającą się z zimnego powietrza nad wełną a pod blachą i papą. W tym celu nad wełna należy dać folię paroprzepuszczalną ... kalenicy i prawidłowo wykonać detal okapu i kalenicy. Zamierzam przykryć dach (z poddaszwem użytkowym) deskami i papą. W następnym roku położę blachodachówkę. Poddasze ocieplę 20 cm wełną mineralną. Czy pod deski (miedzy deski a docelowo wełnę) jest uzasadnione dawać jeszcze folię paroizolacyjną czy blacha i papa są wystarczającą ochroną przeciwwodną? pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1559/dach,pod,deskowanie,i,pape,dawac,folie.php


Temat: Odizolowanie strychu: styropian + panele
Mam strych który jest bardzo niski, praktycznie nieużywany, na dachu nieocieplana blacha a podłoga strychu betonowa, bez izolacji. Więc zimą trochę ciepła przez strop tracę, ale dom ma już ponad 20 lat. Powierzchnia około 30 m2 (ta część nieocieplona). Ponieważ samego dachu nie bardzo chce mi się ocieplać i koszty są sporawe, wymyśliłem, a raczej podpatrzyłem coś tańszego. Postanowiłem położyć na podłodze strychu styropian, a na wierzch położyć najtańsze panele podłogowe. Moja propozcyja technologii: - przyklejam styropian 5 cm do beteonu (koszty styropianu około koło 350 zł, nie wiem natomiast jaki klej i ile wyjdze) - boki uszczelniam pianką, nadmiar pianki wycinam nożykiem - pewnie 5 pianek wyjdzie (koszt ok 100 zł) - kładę na to panele podłogowe, najtańsze, samoskładające, ok 20 zł za m2 (600 zł) - boki paneli olewam, mam uszczelnione pianką a listew na strychu nie potrzebuję Razem ok 1050 zł. Koszt zrobienia najtańszej podbitki (tego sam już nie zrobię) to przynajmniej...
Źródło: topranking.pl/1559/odizolowanie,strychu,styropian,panele.php


Temat: sciany i bloczki
Jakub Kasprzycki napisał [ciach] Stan surowy u mnie to sciany bez tynku, dach (pelne deskowanie) i okna + drzwi. Architekt kosztorys robil w/g wskaznikow a nie rzeczywistych danych. O ile to ... surowy otwarty (bez okien) to ok. 60 tys. + sporo pracy własnej. Technologia: krajowy beton komórkowy 24 cm stawiany na klej (będę docieplał styropianem), dach: folia+blacha. Jeżeli na to pełne deskowanie chcesz położyć dachówkę ceramiczną, to jest tu miejsce dla sporych oszczędności. Blacha jest nie tylko tańsza, ale też dużo lżejsza niż ceramika, a więc można zastosować dużo lżejszą konstrukcję (mniejsze przekroje). A drewno też sporo kosztuje. Jak jeszcze zamienisz deskowanie na folię, różnica może być naprawdę spora. Jacek Kurowski
Źródło: topranking.pl/1559/sciany,i,bloczki.php


Temat: Naprawa po gradobiciu
On Mon, 6 Aug 2001 13:33:38 +0200, "24" <mic@isc.plwrote: Witam. Jak naprawia sie samochod po gradobiciu? Na dachu, masce i bagazniku mam cala mase wgnieceń. Nie sadze aby wszystko malowac od poczatku? Czy to sie da w jakis sposob wyprostowac? Ile cos takiego kosztuje? Lakier nie popekal. wyglada to tak jakby ktos palcem blache powciskal.  :-( A ma byc "do zyda" czy do uzytku? Bo jak do uzytku - blachy wymenialne raczej wymienic, porzadna naprawa blacharska nie ma w tym przypadku sensu - czyli maske raczej kupic nowa. Zas blachy trudno wymienialne - ... ma gladko to za drogo kosztuje ale tak zeby szpachli bylo mozliwie cienko to sie da. Nastepnie nalezy zedrzec lakier z calego uszkodzonego kawalka, polozyc porzadny podklad, zaszpachlowac, przeszlifowac, poprawic podkladem antykorozyjnym i dopiero na to polozyc lakier. A czemu tak? Ano temu ze lakier tylko pozornie nie jest uszkodzony - po takim tluczeniu ma cala mase mikropekniec drazacych az do blachy...
Źródło: topranking.pl/1620/naprawa,po,gradobiciu.php


Temat: czym pokryć dach -tanio?
Zalezy sporo, czy ten dach jest "płaski", czy spadzisty. Piszę płaski w cudzysłowiu, bo tzw. płaski dach też ma jakiś spadek. Na płaski dach najtaniej jest położyć zwykłą papę. Albo klejona na lepik, albo termozgrzewalną. Od dachu i pap jest tu jeden specjalista, może więc zaraz się też wypowie. Na dach spadzisty papę tez możesz dac, ale masz dodatkowo i inne mozliwości równie tanie co papa. Można kupic tzw. papę falistą (czy jak to się tam nazywa). są to takie faliste arkusze sztywnej papy przypominajace nieco blachę falistą. Taka papa jest estetyczniejsza od zwykłaej, bo jest w różnych kolorach. Przybija się to do dachu na specjalne "gwoździe" i daje zakład około 1/3. Oczywiście najpierw i tak trzeba dac jedną warstwę papy podkładowej. Taki arkusz tej falistej papy kosztuje coś około 20-30 zł, a ma wymiary (na oko) 2 m na 1 m. Kładłem takie cos na domku letniskowym mojego ojca 3 lata temu. Jak do...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,14039059,14039059,czym_pokryc_dach_tanio_.html


Temat: Dach - czy to dużo?
hej ja moge ci powiedzieć ile kosztuje położenie nowego dachu poniewaz niebawem ruszam z budową. Ale też cena jest zróznicowana. W Lublinie dekarz za dachówkę chce ok. 50- 60 zł. za m2 Ale 100 km dalej za Zamościem bardzo polecana ekipa za dachówkęe chce tylko 15 zł za m2 a za blache 10 zł m2. Myślę że nie chce za dużo jeżeli musi najpierw zerwać a potem położyć nową. jest to do przyjecia. Ale jak bedziesz porównywał ofertę którą ja mam czyli za 10 zł / m 2 musisz pamiętać o jednej rzeczy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,67830591,67830591,Dach_czy_to_duzo_.html


Temat: blachodachówka czy cementowa
blachodachówka czy cementowa witam podpowiedzcie bo juz sama nie wiem lepsza blachodachówka czy dachówka cementowa mi sie bardziej podoba blachodachówka a ta cementowa taka bez wyrazu i połysku fakt blachodachowka jest tansza o połowe tak mowili na skladzie, koszt połozenia to podobno to samo sami juz nie wiemy, ogladalismy dachy i takie i takie i co bedziemy miec poddasze uzytkowe to podobno jak pada deszcz słychac bebnienie o blache kropel deszczu prosze wypowiedzcie sie co lepiej dziekujemy wam serdecznie
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25,79743084,79743084,blachodachowka_czy_cementowa.html


Temat: materialy budowlane
takie materiały są ! Takie materiały są na rynku. Wiele "zastępczych pokryć" typu blacha fałdowa, eternit zostało położone "za komuny". Teraz właściciele kładą na dachach gont bitumiczny, blachę typu Rautaruuki - ... Powinien konserwator zabytków z własnej inicjatywy wpisywać cenniejsze obiekty, ale tłumaczy się że nie ma na to środków. Koszt przygotowania dokumentacji dla wpisania do rejestru kształtuje się w wysokości około 1...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,79,27427488,27427488,materialy_budowlane.html


Temat: co jest lepsze blacha czy dachówka?
In article <376C64AE.BBE90@friko.onet.plPoszept <posz@friko.onet.plwrites: Dariusz Pakosz wrote: | Ciekawe czy to starczy na pomalowanie, bo za 30 zł blachy powlekanej nie | kupisz! Kupi i owszem | Oj kupie i to wcale nie najtansza. Ocynkowana, trapezowa u producenta | kosztuje 12 zl/m - transport gratis. Tylko ocynkowana !Ale to pomylka porownywac blache trapezowana i tylko ocynkowana z dachowka na dom jednorodzinny, taka blache bierze sie na stodoly! | Zapominasz jeszcze o jednej sprawie. Dachowka jest mniej szczelna i | krokwie ulegaja degradacji. Widzialem ze stare budynki kryte dachowka maja | pofalowane dachy. Nie wierze, ze taki dach wytrzyma dluzej niz 50 lat. Bez | pogorszenia efektow wizualnych. Tylko ze teraz stosuje sie folie dachowe :-) Poszept Nie tylko. Poprawnie polozona dachowka jest rownie szczelna co blacha (tzn. nie przepuszcza wody), a krokwie ulegaja degradacji nie bardziej niz przy kazdym innym szczelnym pokryciu. O szczelnosci dobrych dachow ceramicznych (dachowkowych) moze swiadczyc to, ze do niedawna nie stosowano dodatkowych warstw uszczelniajacych pod dachowka, jezeli nie bylo to wymuszone wzgledami uzytkowymi. Powszechny zwyczaj deskowania i krycia folia lub papa dachu pod dachowke zostal wymuszony w latach 70 i 80-tych ... do tego, ze kto chcial miec trwaly dach ceramiczny, to staral sie kupic dachowke z rozbiorki, najlepiej przedwojenna, co dobrze swiadczy o jej trwalosci. Roznica ciezaru dachu wykonanego z dachowki ceramicznej lub blachy jest tak naprawde malo istotna dla krokwi i ma bardzo maly wplyw na ich ugiecie. Troche wiekszy wplyw ma gruba prasowana dachowka cementowa, ale rowniez nie tak wielki. Zasadniczo przekroje krokwi zaleza glownie od maksymalnych przewidywanych obciazen wiatrem i mokrym sniegiem, a dobor wysokosci przekroju decyduje o jej ugieciach krotko i dlugotrwalych. Tak wiec ugiecia krokwi w dachu sa efektem niewlasciwej jego konstrukcji i bardzo malo zaleza od rodzaju jego pokrycia. Trwalosc pokryc dachowych ocenia sie po wielu latach, wiec trudno na razie ocenic rzeczywista trwalosc dachowki z blachy powlekanej stosowanej u nas od niedawna (10 - 15 lat). Dobrej jakosci dachowka ceramiczna moze wytrzymac na dachu nawet kilkaset lat, wymagajac jedynie niewielkiej konserwacji. pozdrowienia D. Niedzielski
Źródło: topranking.pl/1558/co,jest,lepsze,blacha,czy,dachowka.php


Temat: Termomodernizacja domu - czy się opłaca?
 (zmiana płaskiego na poddasze nieużytkowe), | Ale to chyba z ociepleniemnie bardzo ma zwiazek , to architektura ew | kwestie uzytkowe ? Jak najbardziej ma związek. Obecni płaski dach ma kiepskie ... znowu co kilka lat. Samą papę można wymienic na blachę o ile same deski i reszta więźby jest w dobrym stanie. Nie wyjdzie drogo. Zmiana dachu na poddasze nieużytkowe (czyli taki z wiezbą  z drewna i balchodachowką) ma zapewnić solidna ochronę i wentylację dla wartstwy izolacji z wełny mineralnej położonej płasko na stropie. Tyle że to dużo kosztuje. Podobno i tak taniej niż w przypadku innych pokryć dachowych. A teraz nie masz wentylacji? Dach ci przecieka że się tym martwisz? Jak będzie dobry dach nawet z papą i poddasze nieużytkowe to wentylacji potrzeba niewiele. Jest jeszcze mozliwość pozostania przy dachu płaskim jak jest i dołożenia styropianu lub wełny na wierzch a potem na to nowa papa termozgrzewalna. Tyle że to nawet sam producent wełny odradza. Chyba chodzi tu o brak wentylacji dla izolacji i możliwość pozostania nieszczelności w papie i zamakania tej izolacji. Ale nie możesz tego styropianu i wełny położyć na stropie? Po co dociążać dach? | docieplenie ścian bocznych i wymiane okien  i drzwi. Czy macie jakieś | Tu musisz policzyc, czym grzejesz, jaka cena GJ, ile % zaoszczedzisz na | ociepleniu i czy ... tym sensie, że ceny tych | robót | które znam z plotek wydąją mi się nie pasować do mojej pensji z etatu. Ale ocieplanie stropu i dachu mozna zrobić samemu. Tak długo jak nie robisz nic na zewnątrz mozna nawet pracować zimą. Ja tak ciepliłem ponad 100letni dom. Też mnie czeka wymiana dachu ale narazie ociepliłem sobie strop i sciany i co...
Źródło: topranking.pl/1558/termomodernizacja,domu,czy,sie,oplaca.php


Temat: wentylacja przy folii wysokoparoprzepuszczalnej
| blacha to najgorsze badziewie, no chyba ze miedziana. | ... , bo ? bo jak kazda blacha rdzewnieje a najlepszym przykladem jest samochod. Oczywiscie producenci mowia ze jest super i ze powloka niezniszczalna etc, ale rozszezalnosc termiczna jest nieublagana stal ma ina niz farba nastepuja mikropekniecia gdzie tylko anoda w zasobnikach moze jej troche pomoc, na dachu anody brak a rozszezalnosc ... w zimie drogi, bezposrednie rysowanie butami, metalowymi elementami odziezy, czeste zarysowania przez ojszczymórków i gówniarzy, kolizje drogowe i parkingowe, automyjnie itp. W porównaniu do samochodu, dachówka narazona jest w niewielkim stopniu, ... nie tylko rdzewiejaca, stalowa blacha, ale szereg powlok wraz z ocynkiem, które zabezpieczaja ja przed korozja oraz niszczeniem. Tych powlok moze byc nawet kilkanascie. W przeciwienstwie do blachodachówki samochody sa zabezpieczane ... w przypadku dachówek ceramicznych czy cementowych. Jezeli producent daje 50 letnia gwarancje to oznacza, ze jej zywotniosc jest o wiele wieksza. Tak wiec chyba zbyt demonizujesz. Ja kiedys takze demonizowalem, sluchajac ... mnie do zakupu smieci pozbieranych z tartaku, sprzedajac jako pelnowartosciowy towar, moglem po prostu polozyc blachodachówke. Naprawde teraz tego zaluje, tym bardziej, ze widze ile wykonawcy popelnili bledów kladac mi deskowanie, folie oraz gonty bitumiczne. Przy blachodachówce nie mieli by tylu mozliwosci popelnienia bledów, a koszt materialu oraz robocizny wyniósl by 1/3 tego co wydalem. P.S. W gre wchodzily tylko pokrycia lekkie,...
Źródło: topranking.pl/1558/wentylacja,przy,folii.php


Temat: Blacha tytanowo - cynkowa czy dachówka?
Przy rosnącej cenie surowca (cynku) na światowych giełdach na pewno nie będzie to tani materiał w porównaniu z dachówka (która generalnie tanieje). Warto jednak już przy konkretach (detalach) projektu zastanowić się nad pasującym rozwiązaniem - każdy materiał dachowy ma bowiem swoje zalety i ograniczenia. W kilku słowach: Różnice: - dachówke kładzie się na dachach pochylonych powyżej 20 - 25 stopni / blachę na rąbek stojacy możesz połozyc już od 3 stopni - waga 1 m2 dachówki to 45 - 78 kg / 1m2 blachy cynkowo-tytanowej to 7-8 kg - ze wzgledu na któtka trwałośc folii pod dachówke, co raz częsciej wykonawcy zalecaja pełne deskowanie i papę (foliia po 5 latach potrafi się wykrószyć mimo 50 lat gwarancji na dachówkę) / podobna konstrukcja (tylko pełne deskowanie) jest stosowana pod blachę Plusy dachówki: - jednorodny materiał o naturalnej kolorystyce - sprawdzony w zabytkach i objektach sakralnych - zakładkowe modele dachówek pozwalają na krycie dachów przy niższych nachyleniach (niektóre ponizej 20 stopni) - łatwa wymiana w przypadku pęknięć po latach Plusy blachy cynkowo-tytanowej: - jednorodny materiał który z czasem pokrywa się patyną (podobnie jak miedź) z tym, że szarą - wszystkie zalety metaloplastyki - sprawdzone w zabytkach i objektach sakralnych - łatwość kształtowania nawet najbardziej skomplikowanych architektonicznych form (okrągłości i wklęsłości) Podobieństwa: - trwałość (tylko jednorodny materiał na dachu jest ... - koszt robocizny - ekologiczność i możliwość pełnego przetwarzania obu produktów - zgranie estetyczne dachówki i orynnowania z tytan-cynku Rynki rozwinięte w tematyce dachowej od lat stosują te dwa produkty, komplementarnie...
Źródło: topranking.pl/1559/blacha,tytanowo,cynkowa,czy,dachowka.php