well show me the way to the next whiskey bar

Temat: Mur z piaskowca górskiego - co na zaprawę
Witam, Za tydzień będziemy murować mur lity z piaskowca górskiego (niska ponoć nasiąkliwość jak na piaskowiec - mur jest zbrojony). Co dać na zaprawę: Po pierwsze jaki konkretnie cement: Portlandzki ? ... wiadomości na ten temat i dalej nie umiem na nie odpowiedzieć - jakie proporcje cementu do piasku? Z moich wyszukań wynika, że 250-400 kilo cementu na metr sześcienny zaprawy. Albo objętościowo od 1:4 cement do piasku.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=162847



Temat: Skład betonu - jak przeliczć objętość na kilogramy
... metr sześcienny/kubik na ilość materiałów w kg. Jakie powinny być proporcje - wole beton wytrzymalszy/droższy niż słabszy/tańszy. Beton to mieszanka cementu piasku żwiru czy dodaje sie coś jeszcze do niego aby...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=40779


Temat: Grupa budująca Zenit
kupić drut wiązałkowy. Załatwiłem na środę gruszkę z betonem i pompą. Metr sześcienny betonu z gruszki będzie kosztował 240 złotych i do tego 150 złotych za godzinę pracy pompy. Pozdrawiam grupę...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=76921


Temat: Wylewki mixokretem.Ile cemetu i piasku na 1 m3
myślę że jakieś około 6,5 metra sześciennego piachu :-? /to raczej na pewno/ i jakieś 3,5 tony cementu :o po przeczytaniu wypowiedzi poniżej Aż popatrzyłem na strony wykonawców???? rzeczywiście 250 kg na metr sześcienny... czyli wyjdzie jakieś 1,5 tony dziwne dziwne norma cementu na "wylewki" pamiętam dobrze za komuny była 550 kg na metr sześcienny... to była wspaniała norma.... dawało się co prawda na budowach właśnie 250 kg albo mniej/reszta cementu była sprzedawana - dlatego to była wspaniała norma/ ale potem wylewki to były takie raczej "piaszczystego" typu że gdy coś się na...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=136594


Temat: Mój dziennik budowy "Od Proximy do Zenita"
... oraz cement worokowany do murowania (470 złotych za tonę) Załatwiłem także beton z gruszki po 245 złotych za metr sześcienny. Ekipa sprawdzona sprężyła się na medal i wyładowaliśmy 5 transportów w...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=84650


Temat: wylewki
... 11 za metr wylwki, bez materiału .Do tego dwie paltey cementu, wywrotka żwirku, styropian i folia. Czy to dobra oferta? Ile styropianu ( metrów szesciennych, ) muszę zakupić, jak to policzyć?...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=124002


Temat: 10 cm tłucznia wystarczy?
miarę równo nasypać tego tłucznia? ile ton może wazyć metr sześcienny tłucznia?
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=135280


Temat: posadzka
co do ilosci to nie pomoge lecz nie wydaje mi sie aby jakas szanujaca sie ekipa podjechala i wybrudzila sprzet dla 20 metrowego pokoju :wink: :oops: A średnio ile metra sześciennego zaprawy takiej do wylania posadzki wychodzi ze 100 kg cementu?
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=96376


Temat: Beton B20
dziwna maszyna... na ogół jednak kruszywo ładują do mieszacza na objętość /zazwyczaj miarka 0,5 metra sześciennego najmniejsza/ ustalanie ilości np piachu na wagę nie jest specjalnie miarodajne /zależy od opadów deszczu :-)/ do tego dodają cement /w kg/ i wychodzi tyle betonu co kruszywa objętościowo....
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=159073


Temat: PORÓWNANIE KOSZTÓW BETONU(GRUSZKA kontra BETONIARKA)- LICZBY
u mnie najmniejszy z gruszki to aktualnie 220zł. brutto/ metr sześcienny częstotliwosć prac i ilość potrzebnego betonu skłania do szukania oszczędnosci. mam własna koparkoładowarke i traktor z przyczepą o ładowności 20 ton. kopalnie kruszywa 7km od planowanych robót. cement kosztuje 340 zł/tona piasek 10zł/tona żwir 20zł/tona woda 5zł/metr paliwo ciągnika 50zł/godzine czy ktoś umie wyliczyc jaka wyjdzie oszczędnośc
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=21569


Temat: 2,8 m3 podmurówki - ile czego i w jakich ilościach?
3 metry sześcienne pospółki żwirowo-piaskowej tona cementu im lepsza marka tym lepiej ze 2 - 3 łopaty z obsługą wiaderka na wodę przydałby się kawałek twardego podłoża do mieszania taczka do...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=141091


Temat: Grupa Bydgosko-Torunska
Kero - zwir potrzebujemy do murowania bloczkow Nie rozumiem zatem jednego: cement plus wapno - ok 700 zl do tego zwir - wg tego co pisal horatio - 150 plus 300 transport (potrzebuje 8-10 ton) razem wyjdzie 1150do tego prad i woda aby urobic gotowa zaprawa z Thomasa wychodzi 260 netto (jeszcze nie wiem ile transport) za metr szescienny. Ja potrzebuje 3 metry - wg wyliczen murarza - wiec brutto place 950 zl Thomas jeszcze na tym zarabia... Gdzie w tym sens???
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=1335


Temat: Grupa łódzka
agi888 i mruva Się wielce cieszę :lol: Co do cen to na razie w składach się nie orientowałem. Jeśli chodzi o Kraszew to Dziki jest dość drogi kupowałem u niego cement ... w Rzgowie BK szary, po 7,3 zł. sztuka. Wyjdzie niecałe 60 zł. m.kw. Styro można znaleźć po 120 zł. metr sześcienny EPS - 70. Co do BK.... osobiście jeśli się uda...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=770


Temat: Przepis na beton
betoniarkę ( 0,25m3 ) i piszecie że należy wsypać jeden 25 kilogramowy worek cementu. Jeżeli teraz pomnożę ilość betoniarek wchodzących na jeden m3 betonu ( 1/0,25=4 ) to otrzymuję 4x25kg= 100kg cementu na 1 metr sześcienny, a nie jak piszecie 170 kg. To samo jest w przypadku innych składników oraz betonu B15. Proszę o wyjaśnienie, czy ja nie umię liczyć?. Jest to...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=7668


Temat: Beton na schody????
cement masz workowany z podaną masą /MASĄ/ "piachożwir" bardzo ładna nazwa zazwyczaj to się nazywa pospółka piaskowożwirowa czy żwirowopiaskowa raczej najłatwiej dozować objętościowo na beton na 1 metr sześcienny betonu wejdzie 1 metr sześcienny tego piachożwiru :P to na pewno i ilość cementu po uważaniu od 100 kg beton raczej słaby do 400 kg beton raczej mocny o klasie zamilczmy w warunkach "domowo-gospodarczych na schody raczej bym dał 400 kg cementu na metr sześcienny betonu.... jak dozować??? tak najprościej to będzie 3 łopaty "piachożwiru" i 1 łopata cementu... i jeszcze woda oczywiście...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=140893


Temat: Ile kg cementu na m2 ściany fundamentowej (25 cm)
piachu - tyle go będzie co zaprawy do tego dodaje się cement - on się zmieści w szpary między ziarnami piasku - jakieś 250 kg minimum na metr sześcienny - ale...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=89206


Temat: Bloczki betonowe własnej roboty
... wcale znowu nie tak droższy 10 razy ??? przecież cement też musisz kupić - pewnie z 500 zł tona starczy ta tona na jakieś 3 metry sześcienne betonu co najwyżej...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=85836


Temat: 2,8 m3 podmurówki - ile czego i w jakich ilościach?
errata: zapomniałem o "rozkurzu" pospółkę dowozi się raczej wywrotką przywieź sobie nie 3 tylko 4 metry sześcienne, będzie na wszelki wypadek worek cementu jak braknie to można ostatecznie przywieźć tramwajem...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=141091


Temat: Mieszalnik do betonu
radix a jak to wychodzi w kalkulacji kosztów? ile piachu,ile cementu ile ropy ile żwiru?ogulnie ile czego i za ile?ile cię wyniesie zrobienie 1metra piodsypki? chodzi o koszta i o czas ... 59zł i 0,25t cementu po 400zł brutto = 100zł ) na podsypkę daję na kubik od 75 do 100kg cementu czyli podsypka wychodzi od 90zł brutto do 100zł brutto za kubik. INACZEJ CZYLI Na tę betoniarkę na podbudowę wrzucam 5 worków cementu , a na podsypkę to zależy czy chcę mocniejszą to wtedy daje 2 worki po 25kg a jak słabszą to ... po 20 zł piach za metr sześcienny to serce mnie boli - ale coż tak a specyfika terenu - dobre żwirownie są 50 km ode mnie. Fakt nie uwzgledniłem tu kosztów ... żaden interes. Oczywiście gdyby załatwiać cement i żwir bez faktury to będzie taniej. Ale nie zawsze tak się da.
Źródło: forum-brukarskie.pl/viewtopic.php?t=127


Temat: Posadzka betonowa na otwartym tarasie.
500-600 kg cementu /metr sześcienny mieszanki... a docelowo - myślałbym o daszku :-? dojrzejesz do tego daszka jak i dodania warstwy ocieplającej po kilku zimach...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=94637


Temat: "Kręcioła czy grucha?" czy jaki beton na podstawę
Z gruchy jest szybciej ale trochę to kosztuje. Z kręcioły portwa pewnie dłuzej ale moze bedzie też taniej? Czy ktos z szanownych forumowiczów wie moze ile cementu i żwiru trzeba na metr sześcienny betonu? Dzieki, Bronek
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=10756


Temat: żona nie chce nosić cegieł i mieszać zaprawy!
pojechały do rodziny na żniwa. Coż było robić . Zatrudniłem moją lepszą połowę. Jej zadanie - Nalać wody do betoniarki, włączyć, wsypać cement, obrócić gruszkę na drugą stronę. Koniec. Reszta w ... wykonała pół obrotu wyrzucając swą zawartość na mą ukochaną lepszą połowę. Ową zawartość stanowiła woda z cementem. Efekt był niesamowity. Oczom moim ukazała się betonowa rzeźba siedząca i rycząca na tarasie...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=20243


Temat: Panele HDF - czy potrzebna folia pod panele na pietrze?
Ja trzymam się swojej wersji. :P Metr sześcienny betonu zawiera w sobie około 187 litrów wody i 340 kilogramów cementu. Po 28 dniach ubyło fizycznie (odparowanie) lub chemicznie (krystalizacja) około 75...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=55494


Temat: Najwieksze z najwiekszych ;] (duzo zdjec!!!)
Największy budynek świata: Dzisiaj (tj. 21 lipca 2007 r.) Burj Dubai stał się najwyższym budynkiem na świecie. Po wylaniu betonu na 141 piętrze wieżowiec osiągnął wysokość 512,1 metra wysokości, co pozwoliło mu wyprzedzić dotychczasowego lidera, mierzącego 509,2 metra wysokości Taipei 101. Burj Dubai zyskał tytuł rekordzisty wysokości w kategoriach: do najwyższego wierzchołka iglicy, do wysokości dachu, najwyżej położonego piętra. Przypomnijmy, że budowa Burj Dubai jeszcze nie jest ukończona, ostateczna wysokość wieżowca jest utrzymywana w tajemnicy, ale może być to nawet powyżej 900 metrów. Burj Dubai Położenie: 1 Burj Dubai Boulevard, Dubai, Zjednoczone Emiraty ... co do najwyższych budowli świata. Prześcignął takie konstrukcje jak Petronas Towers (452 metry) oraz Sears Tower (442 metry). Nowo powstały wieżowiec na razie ustępuje jeszcze tylko 509 metrowemu Taipei 101. Burj ... piętra, do wierzchołka dachu oraz do najwyższego wierzchołka budowli. Wysokość wieżowca nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie gdy zostanie ukończony będzie wynosił 808 metrów (2,651 stóp) oraz będzie posiadał 162 piętra. Jednakże wysokość 808 metrów stała się ostatnio tematem dyskusji i projektanci zapowiadają, że w razie konieczności (możliwości pobicia ich rekordu wysokości przez inny wieżowiec) wysokość może być zwiększona nawet do ponad 1000 metrów. W momencie ogłoszenia designu Burj Dubai w 2003 roku, był on taki sam jak design 560 metrowego Grollo Tower w Melbourne. W maju 2003 roku design został zmieniony na ... z prędkością dochodzącą do 65 km/h. Inżynierowie planowali budowę pierwszych na świecie trójpokładowych wind, jednakże ostatecznie będą to dwupokładowe windy, mieszczące do 21 osób każda. Fundamenty budynku są wykonane z cementu oraz 192 stalowych prętów wbitych w ziemię na głębokość 55 metrów. Łącznie ponad 45 000 metrów sześciennych cementu, których waga przekroczyła 110 tysięcy ton. Burj Dubai będzie centralnym punktem ogromnego kompleksu...
Źródło: online.jastrowie.info/viewtopic.php?t=532


Temat: Mały biały domek-czyli remont do kwadratu -Dziennik I+M
sześcienne cegieł i cementowych dachówek z pierwotnego pokrycia dachu .... Trzy tygodnie mieliśmy "z głowy " :( A na koniec trafiła nam sie wyjatkowa "uroczystość" - należało pochować wyciagniętego spod desek...
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=27011


Temat: Stuknięty Bliźniak :))))))))
38. Cegła czerwona pełna 25 sztuk. 45,25 zł 39. Cement 6x25 kg. 65,94 zł 40. Prąd 42.21 zł 41. Beton komórkowy 24x24x59, 700 szt. po 8.20 zł =5760 zł. 42. Płaskownik ... dla kierowcy za wrzucenie betonu komórkowego do środka budynku 20 zł 47. 40 worków cementu 40x13 zł= 520 zł +transport 25zł= 545 zł 48. Prąd 40,59 zł 49. Kielnia trójkątna Berlińska 4.5 zł 50. Wąż ogrodniczy 50mb. 66.90 zł 51. 6 worków cementu 6x12 zł=72 zł 52. 6 worków cementu 6x13.01 zł=78.06 zł 53. Żwir 10 ton+transport=370 zł 54. Piasek do murowania 10 ton +transport=170 zł 55. Stal 659zł 56. Stal walcówka 6mm. w kręgu 49kg=154,84 zł 57. 8 worków cementu x13 zł=104 zł 58. Deski 251,48 zł+transport 40zł=291,48 zł 59. Cement 40 x13zł=520zł 60. Wapno 6x12.50zł=75zł 61. Beton komórkowy 24x24x59c. 48 sztuk po 12.35=592.80zł 62. Transport z hurtowni 25zł 63. Piasek do zasypania fundamentów+transport 870zł 64. Prąd 40.59zł 65. Cement 40x13.01zł=520.40zł 66. Wapno 8x12.50zł=100zł 67. Transport z hurtowni 25 zł 68. Cement 56x12.50zł=700zł 69. Transport z hurtowni 25zł 70. Cement 8x13zł=104zł 71. Cement 6x12.99zł=77.94zł 72. Cement 8x13zł=104zł suma: 6856,10 zł Czyli razem wydaliśmy 68.331,69zł ... 83. 4 pianki montarzowe 55.96zł 84. Żwir =360zł 85. Cement jedna paleta 700 zł+transport 25 zł=725ł 86. 2 wiertła "ósemki" do betonu 20 zł 87. 220szt. betonu komórkowego 24x24x59 po10.5 =2310 zł +transport 25 zł=2335 zł 88. Dodatkowa usługa,wrzucenia suporka na strop 50zł. suma:14.128,76 zł czyli razem:14.128,76+68.331,69=82.460.45 zł 89. 3 worki wapna po 12.50 zł=37.50 zł 90. 16 worków cementu po 12.50zł=200zł 91. 8 worków cementu po12.51=100.08 zł 92. 7 sztuk cegły czerwonej, pełnej po 1.81=12.67 zł 93. 13 sztuk prętów fi10 żebrowanej, długości 1.80m. =48zł. (ale się pomylił i dał mi 14) 94. piasek do murowania= 200zł 95. 6 worków cementu po 12.50 zł=75zł 96. 96 sztuk betonu komórkowego 24x24x59cm. po 9.90 zł +25zł transport=975.5zł 97. Linka budowlana 10mb. 17.90 zł 98. 6 worków cementu po 12.50 zł + 2 worki wapna po 12.50zł= 100zł 99. Kosa elektryczna 190 zł 100. Niespodziewane wydatki na odbudwe szczytu:20 sztuk gazobetonu(9.89zł),8 worków cementu(12.51zł), 2 warki wapna (12.50 ... 110 3.40 zł 110. Zaprawa murarska cementowa 3x 7.50 zł=22.50 zł 111. Stal na płyte podpierającą klinkier na kominie 20 zł 112. 2 worki cementu 24zł 113. Zaprawa cementowa 2x7.50 zł=15...
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=80704